It's raining again - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu It's raining again - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

It's raining again

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

09 Oktober 2010 | Sri Lanka, Kandy

Gisteren hebben we de tempel van de tand bezocht. Het schijnt dat hier de hoektand van buddha ligt. Maar zeker zullen we dit niet weten, want dat ding zit verpakt in zeven in grootte oplopende kisten. Eigenlijk kom je daar ook niet voor de tand, maar voor het hele gebeuren er om heen. Zodra de ceremonie begint, beginnen er vier efteling fakirs met toeters en trommels een hele irritante mantra te spelen die door merg en been gaat.

Dit is het teken dat je in de rij mag staan om naar de kist te gaan kijken. Het heeft totaal geen zin om netjes in de rij te gaan staan, want de Sengalezen benutten elk plekje om voor te dringen en zijn daar zeer bedreven in. Ze hebben geen gevoel voor "personal space". Ik zweer dat er mensen gewoon tussen Johan zijn benen door liepen.

Met drie andere mensen zijn we gisteren in een lokale tent wat gaan eten. We waren de buffetten een beetje zat. Ik hoor ons nog zeggen: goed dat we zo vroeg zijn, de Sengalezen eten waarschijnlijk niet zo vroeg. We hadden echter ons eten nog niet op (8 uur) of het licht ging al uit, de koks gingen naar huis en de rolluiken werden gesloten. Wel fantastisch gegeten trouwens. Acht gerechten laten komen voor vijftien euro.

Nu de bergen in naar de thee plantage.

Groetjes, jo en moon

• 18 Oktober 2010 - 13:19

Stefan:

Hoi luitjes,

Jullie wet, nou, wij komen net uit Rhodos en ook daar wat het soms wet. In ieder geval zijn wij weer bveilig thuis en wij wensen jullie nog een paar lekkere dagen tegemoet en alvast een goede terugreis.