Wet wet wet - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Wet wet wet - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Wet wet wet

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

07 Oktober 2010 | Sri Lanka, Kandy

Het leven van twee wereld reizigers gaat niet altijd over droge rozen. Wat ons tot nu toe het meest opvalt is dat het hier verdomd veel regent. In het natte, maar ook in het droge gebied.

We hebben in bootjes en jeeps gezeten, lekker knus op elkaar gepakt onder een net te klein stukje zeil. Zo leer je de groep wel goed kennen. Ze hebben hier heel veel groene natuur (logisch met die regen), aapjes, olifanten, slangen en niet te vergeten nog meer varanen.

Wat extra het vermelden waard is, is de olifanten safari. Een kudde van 120 olifanten blijft een machtig gezicht. Arak (locale alcohol) drinkend en kijken naar de zons ondergang, met de kudde op de achtergrond is echt aan te bevelen.
Min puntje was wel dat bij het wegrijden de jeep vast zat in de modder. Niet prettig met kwade olifanten.

Naast de natuur hebben we natuurlijk ook cultuur genoten. We hebben al een grote hoeveelheid kleurrijke hindoeistische en sobere buddhistische tempels bezocht. Bij de tempels is het verplicht om je schoenen uit te doen. Tuurlijk was Johan zijn sokjes vergeten. De stenen om de stupha waren inmiddels behoorlijk opgewarmd. Zijn voetjes waren dan ook goed verbrand. Je mag de stupha maar een kant rondlopen, hij kon dus ook niet terug.

(Simone voor Irma: lotus geoffert aan buddha)

Gisteren zijn we de uitdaging aan gegaan. Het beklimmen van de Sigiriya rots. 1200 treden. Met paadjes langs, en met een wenteltrap vast geklonken aan de rots. Deze was zo verroest dat we wel tot Buddha moesten bidden om heelhuids boven te komen. Het uitzicht en de wolkenmeisjes maakten echter veel goed.

Nu in Kandy, de elite stad van Sri Lanka.

Groetjes Mo en Jo

• 07 Oktober 2010 - 15:45

Irma:

En hoe zit het nu met die Tamil tijger? Hebben jullie hem al gezien? Het schijnt dat die het moeilijkste te spotten is van de Big Asian Five.

Veel plezier en groetjes vanuit een droog Biddinghuizen.

• 07 Oktober 2010 - 16:50

Anne:

hOI JAMMER VAN HET WEER MAAAAR JE KAN NIET ALLES HEBBEN TOCH??????????
    AL EEN OLIFANTJE GEADOPTEERD??????????
    KANDY DE TEMPEL VAN DE TAND??? ALS IK ME GOED HERRINNER.VERGEET JE SOKJES NIET HIER IS ZOVEEL TE ZIEN.NOG EEN FIJNE TIJD.
    GROETJES ANNE EN NAN