First days in Ausi - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu First days in Ausi - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

First days in Ausi

Door: Johan & Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

20 Oktober 2007 | Australië, Adelaide

We zijn er. Na een korte vlucht van 8 uur zijn we in Adelaide. Al met al vielen de vluchten best mee.

Daar waar andere landen bij binnenkomst controleren op wapenbezit of drugs is het in Australie streng verboden om MM's en dropjes mee te nemen. De snuffelhond had ons dan ook meteen door en we moesten onder streng toezicht van een aantal douane beambten onze koffers openmaken. Maar de mensen zijn hier relaxed en na enige semi strenge woorden mochten we onze verslaving mee naar binnen nemen.

Vandaag vroeg opgestaan. En ja hoor, aan het eind van de dag onze eerste Australische Kangeroes gezien. Dit kan echter ook van de drank komen.

We zijn namelijk 's morgen om 10 uur begonnen met een wijnproeferij. 10 soorten in een half uur. De ausies houden van opschieten. Daarna door naar de lunch waarna we natuurlijk wel wijn moesten proeven. Gelukkig kwam er daarna weer een proeferij zodat we even bij konden komen. En wat hebben we daarvan geleerd: Beginnen met wit en daarna eindigen met rood.... en daarna weer met wit beginnen waarna het allemaal niet meer uitmaakt.

Het is hier trouwens 36 graden (echt celcius) en het heeft hier al twee jaar niet geregend.

Morgen gaan we de coast route rijden. We keep you informed.

Maar nu eerst weer een grote steak eten voor 12 euro die je wel METEEN bij het zelf bestellen aan de bar moet afrekenen. Obers kennen ze hier namelijk niet. Dit heeft wel drie kwartier geduurd voordat we hier zelf uit waren.

See you

MOENJO

PS Wil je weten wat Dutch oven betekent??? antwoord in de volgende mail.

• 21 Oktober 2007 - 08:42

Wilma :

nog heel veel plezier en met je poezen gaat het goed.we zijn benieuwd naar het volgeden verhaal en foto's
    groetjes wilma en familie neele.

• 21 Oktober 2007 - 18:11

Nathalie:

Leuk hoor, ik ben wel een beetje jaloers op die temperatuur bij jullie...
    Veel plezier nog.
    Groetjes Nathalie

• 21 Oktober 2007 - 19:34

Mariska En Paul:

Zo te lezen een heerlijke start van deze verre reis. Geniet ervan we blijven jullie volgen. groetjes.........

• 22 Oktober 2007 - 05:45

Stefan:

Tjonge, heerlijk zeg daar.
    Zoals je gevraagd had, even de voetbaluitslagen:
    Ajax 0-0 tegen nec (lekker hoor)
    f'noord 1-0 tegen excelsior
    AZ 0-1 tegen h'veen
    PSV 3-1 tegen VVV
    En het Nls elftal? Had het al verbannen, maar ze hebben 2-0 gewonnen.

• 22 Oktober 2007 - 12:41

A.riemersma:

he stelletje zuiplappen. Wel met beide benen op de grond blijven he. Kijk uit naar de volgende foto's. Lekker heet daar. Much enjoy.

• 23 Oktober 2007 - 08:14

Ed En Hannie:

Heel veel plezier daar!! Ik hoop niet dat jullie met een blauwe neus thuis komen.
    Lekker blijven mailen hoor, we zijn hardstikke benieuwd.

Gr. Ed en Hannie

• 27 Oktober 2007 - 17:17

Dennis En Marjolein:

Nu eindelijk genieten!
    Wij zijn trouwens op 18 oktober papa & mama geworden van een dochter Zoë....zijn jullie weer een beetje op de hoogte.

Groeten Dennis en Marjolein