Australia place to be - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Australia place to be - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Australia place to be

Door: Johan & Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

24 Oktober 2007 | Australië, Melbourne

Hai mades,

We hebben de eerste grote stad in Australie weten te bereiken. Melbourne. Een stad met 80.000 nederlanders. Je wordt dan ook regelmatig aangesproken in Melbourne door nederlanders die hier al geruime tijd wonen en hun nederlands willen aanhouden of zoals wij dat zeggen bijhouden. Je moet dus oppassen met het becommentarieren van mensen.

De relaxte houding van de australiers klopt trouwens. Iedereen is er behulpzaam en neemt alle tijd om je te helpen. Wat wel opvalt is dat de vrouwen hier behoorlijke borsten hebben en deze ook laten zien. Zullen ze hier hormonen in het water hebben Simone is voor de zekerheid gestopt met water drinken.

Om hier te komen hebben we met de bus de great ocean road genomen. Langs de 11 en een halve apostellen (stukken rots die uit de zee omhoog steken). Je moet opschieten als je ze nog wilt zien want de erosie zorgt dat ze jezus achternagaan. En wederopstanding schijnt er niet in te zitten. Wel heel erg mooi gezicht.

We hebben ook het eerste regenwoud op de reis aangedaan. Inderdaad, heel veel regen en een klein beetje woud. Maar zonder dollen, wel erg mooi.

De nationale sport in de bus is wilde koala's spotten en niet engels sprekende nederlanders uit de groep op het verkeerde been zetten. We hebben de man al zo ver dat hij de hele vakantie al naar het vrouwen toilet gaat.

Die koala's zijn trouwens verdomd lanzaam. Misschien iets voor de ING?

Even voor de prijs bewuste nederlanders onder ons...
Biertje (Heineken) E 1.80
Steak (350g) E 12.00
Benzine (1l) E 80 euro cent

PS

Dutch oven = scheten laten onder de dekens.

• 25 Oktober 2007 - 08:45

Nathalie:

Klinkt allemaal verdomd leuk wat jullie meemaken. Volgens mij is het wel een afwissellend land als ik het zo lees. Dat geduld van die mensen is wel een verademing, wordt weer schrikken als jullie thuis zijn. Knuffel van de katten. Groetjes Nathalie