Fucking Foggy Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Fucking Foggy Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Fucking Foggy Sydney

Door: Johan & Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

25 Oktober 2007 | Australië, Sydney

Hai mates, welkom in Sydney

Daar waar Melbourne in de breedte is gegroeid is Sydney in de hoogte gegaan. Veel wolkenkrabbers, maar ook veel hoge bomen. Boven de drie meter mag je deze niet meer kappen namelijk.

Na Adelaide het vuuralarm gehad te hebben, hebben de weergoden besloten om ons in Sydney te trakteren op regen en zeer laag hangende bewolking. De hemel is hier letterlijk naar beneden gekomen.

If you can't beat the rain you have to join it. We zijn dus maar onder water gegaan en hebben het mooie aquarium in Sydney bezocht. We hebben meteen gezien waarom we niet in zee mogen zwemmen. Gigantische haaien, giftige kwalletjes, steenvissen en pijlstaart roggen.

Oh ja even tussendoor, wisten jullie dat kangeroes en emoes niet achteruit kunnen lopen. En dat ze deze dieren gebruiken als wapen van de rechtbank. Eenmaal een besluit genomen, dan kan je niet meer terug. Misschien iets voor Nederland?

We hebben vandaag als Japanners in een bus de rondtour gedaan, waarbij we natuurlijk ook de harbour bridge en het opera house hebben bewonderd. We zijn tijdens deze tour op Bondi Beach geweest, waar we de australische surfers bezig hebben gezien. Tof, Johan wilde zelf gewoon weer mee gaan doen. (Simone: niet dat hij het kan hoor....)

Met de Ferry terug waarbij we een schitterend uitzicht op de brug en het opera house hadden. Het heeft inderdaad een heel karakteristieke architectuur.

Natuurlijk nog even op een terrasje australische biertjes, wijntjes en gebakjes genutigd.

Morgen naar de blue mountains...

GRTN

MO en Jo

PS. Er is nog een vorig berichtje zonder mailtje.