New York 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu New York 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

New York 2

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

26 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Met de metro door New York. Natuurlijk extra spannend als je dat tijdens de spits moet doen. Niet alleen de spanning of je wel allebei in de metrowagon past maar je blijft toch ook wel alert om je heen kijken naar verdachte personen, of je nou wilt of niet.

Aagekomen bij Centralpark hebben we een fiets gehuurd. CP ligt midden in New York. Ze hebben er 16 jaar over gedaan om dit park aan te leggen en nu weten we ook waarom. Ze hebben een aantal behoorlijke "bergen" aangelegd en dat is pittig fietsen op je "amerikaanse fiets".
Maar het is wel fantastisch in het zonnetje op een bankje tussen het groen te luisteren naar de straatmuziekanten met op de achtergrond enorm hoge gebouwen.

We hebben besloten te gaan lunchen in Chinatown. Wanneer je uit de metro komt ruik je "china" al (combinatie van vis en wierook). Alles staat overal in het chinees en je hoeft hier ook niet de weg te vragen want ze speken hier amper engels. Zo kwam het ook dat wij verwaalden en in Little Italy terecht zijn gekomen. Nou ja pizza is ook lekker!!!

Morgen is onze laatste dag maar zoals een oud en wijs amerikaans gezegde luidt: I'll be back

Groetjes Jo en Moon

• 27 Mei 2010 - 06:22

Wayne:

Hoi!
    Mocht je de tijd ervoor hebben, fiets dan over Broadway naar Brooklyn (20km) en eindig in Little Russia. Erg goede resto's, vol slecht gezelschap, maar wel leuk.