New York 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu New York 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

New York 1

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

26 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

In New York kan je gebruik maken van de hoppedihop. Zo'n toeristen bus die alle bezienswaardigheden afgaat. Dit tegen een leuk tarief (incl attracties) dus doen maar. Je blijft een nederlander, korting is korting, dus dan maar met de japanners in de bus.

De hoppedihop komt langs alle bezienswaardigheden die we nog op ons lijstje hadden staan: empire state building, Guggenheim, Metropolitan Museum of art en niet te vergeten het loketje waar je discount tickets voor de musicals kunt krijgen. Niet die op time square, want daar is de rij te lang.

Maar wie denkt dat we alleen maar in de bus zitten komt bedrogen uit. We hebben hier heel wat km gelopen. Alles is hier groot, dus ook de afstanden.

Natuurlijk hebben we ground zero bezocht. In Sint Pauls Chappel en memorial site worden de doden herdacht en de helden geëerd. Heel indrukwekkend was dat politie en brandweer van over de hele wereld batches meenemen en die neerleggen bij een altaar. Zo bewijzen zij eer aan hun gevallen makkers.

Natuurlijk moest er ook een musical bezocht worden. Een van de nieuwe musicals op broadway is' Million Dollar Quartet'. Gaat over de jam sessie van Elvis, Johny Cash, Jerry Lee Lewis en Carl Perkins in de Sun studio. Echt genoten.

Afgelopen nacht hadden we ook onze eigen live ER show. Moon had al twee dagen last van een ontstoken vinger en dat leek beter te gaan. Tot 00.30 uur 's nachts, toen ze wakker werd met pijn. Wij naar het ziekenhuis, Beth Israel'. Daar hebben we to half vier 's nachts gezeten, tussen de meest vreemde figuren. Je weet niet wat je ziet. Bleek dat ze ook mental patients behandelen. Een rekening hebben we nog niet gehad. Vragen ons af of we die nog krijgen. Na het weghalen van pus en antibiotica gaat het trouwens een stuk beter.

Morgen weer een nieuwe en vooral hete dag.

Grtjs Mo en Jo

• 26 Mei 2010 - 12:23

Anne:

gelukkig dat het weer goed gaat.Kan een hoop lol verpesten.p.s.72 moet natuurlijk 92 zijn Het was gezellig en heel mooi weer. Je vader kon zijn mail [de inhoud niet lezen]boeeee......
    geniet maar verder GR Anne en natuurlijk NAN.