Red light district bij 40 graden - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Red light district bij 40 graden - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Red light district bij 40 graden

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

23 Mei 2010 | Verenigde Staten, New Orleans

Van de ene speeltuin (Vegas) zijn we in de andere speeltuin terecht gekomen. Waar Vegas een bepaalde luxe en klasse uitstraalt, is New Orleans het tegengestelde. De grote shows worden hier waarschijnlijk gegeven in kleine pees kamertjes. De hoeren, oh sorry, strippers staan hier in de deur opening van de clubs. Dit zijn waarschijnlijk de vrouwen de Ascher weggejaagd heeft uit Amsterdam. Hij moet eens weten hoeveel sfeer dat hier geeft.

De muziek is hier fantastisch, blues, jazz, rock te veel om op te noemen en overal waar je maar komt.
Je haalt bij Pat o'Brien je hurricane (coctail) en die mag je elke kroeg mee in nemen. Wat wij nog steeds heel vreemd vinden.

Om op een ludieke wijze iets van de geschiedenis van N.O. te weten te komen hebben we de haunted historie tour gelopen. Zo is ons nu duidelijk in welke hotels er nog geesten ronddwalen. En waar een chirurg uit de burgeroorlog klaar staat om je been te amputeren. Vertrouw onze adresjes dus maar niet! In Royal street liggen trouwens 12.000 yellow fever doden op je te wachten. Zo maar een tip.

Gisteren een fantastische kook cursus gevolgd. (Moon gaat binnenkort Pralines maken. Johan neemt de eerste lichting mee naar zijn werk. Weigering wordt niet geaccepteert. Wij kennen een chirurg.....).

Ja, ja, ja, we weten dat Bayern verloren heeft. We hebben het in een ierse pub, samen met een zootje Fransen, Grieken, Spanjaarden en twee verdwaalde nederlanders uit Munchen zitten kijken. Hoe bedoel je europa cup? Amerikanen zaten met 42 graden in de zaal ernaast ijs hockey te kijken en wisten niet wat ze hoorden.

We gaan nu boarden.... op naar New York.

• 25 Mei 2010 - 07:59

Monique Werson:

Hoi Johan en Simone,
    Klinkt wel heel apart daar in New orleans. Hebben jullie nog wel kunnen slapen met die rare verhalen en geesten?? Veel plezier in New York, lijkt mij een ander uiterste stad in vergelijk met NO.
    liefs,
    Monique