Mossels, garnalen en witte wijn. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Mossels, garnalen en witte wijn. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Mossels, garnalen en witte wijn.

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

19 September 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

We hebben Durban veilig doorstaan. Wat daar echt opvalt is dat er geen blanke op straat te zien is.

We hebben in daar de Victoria Market bezocht. Vooral de Indiaase invloed valt op. Overal specerijen en heel veel souvenirs. Je mocht geen stap buiten de markt zetten, omdat Durban ontzettend crimineel is. Ook 's avonds werd het aangeraden om niet buiten het hotel te komen. Dat was geen straf. Wat kan je ontzettend lekker eten voor weing geld. Voor, hoofd en na gerecht en een fles wijn en koffie toe voor 20 euro pp. Ook je wijnglas wordt tot aan het randje gevuld. Hier kan de horeca in Nederland wel wat van leren.

Je moet wel wat geduld hebben met de bediening. twintig man personeel voor 6 gasten wil niet zeggen dat je je eten binnen het uur hebt. Ze zijn wel erg snel met het weghalen van je bord waarvan ze denken dat het leeg is.

We hebben ons laatste wild park bezocht. Het addo elephant national park. Net zo als heel Zuid Afrika ongelofelijk mooie natuur. We hebben daar de schildpad en leguaan aan ons lijstje kunnen toevoegen. En oh ja, op Moons verzoek hebben ook de stokstaartjes zich laten zien.

De route kringelt langs de kust. Het is soms wel een lange zit, maar we hebben een fantastisch uitzicht op de zandduinen en de zee.

Vanmiddag krijgen we een rondleiding door de townships van Port Elizabeth. Daar krijgen we ook te eten. Hopenlijk staan niet wij op het menu.

GRTJS

Jo en MO

• 20 September 2009 - 09:26

Iwan:

Goed om te horen dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Verder nog aparte dingen gegegeten zoals gebakken leguaan? Veel plezier nog!!
    Even het laatste voetbalnieuws: AZ verloren van NEC met 1-0. Ajax heeft gelijk gespeeld in de Uefacup. PSV ook gelijk, Twente gewonnen, en Heerenveen verloren. Ook AZ verloren inchampionsleage met 1-o van Olympiacos

• 20 September 2009 - 09:52

Anne:

Leuk leuk leuk.
    Die volle wijnglazen vond ik toen ook al lekker.Geniet van de verdere reis en vertel.... dat stuk van afrika heb ik nog niet gezien.Groetjes van NAN.

• 24 September 2009 - 09:10

Fam Olifant & Co:

dag familie,komen jullie wel weg daar, want enige gelijkenis met de wilde dieren zien wij wel. nog veel plezier daar in het wilde afrika. dikke kus r.c.j.g. p.s jo ben jij gebeten door een luiaard?

• 27 September 2009 - 08:12

Iwan:

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag. Jullie zullen dit vast goed gevierd hebben onder het genot van een lekker drankje en een heerlijke springbokbiefstuk.

Groeten uit biddinghuizen