Van Township naar het rijke Stellenbosch - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Van Township naar het rijke Stellenbosch - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Van Township naar het rijke Stellenbosch

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

27 September 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Eindelijk laat het drukke programma en de kwaliteit van het internet het weer toe om onze ervaringen op te schrijven. We zijn namelijk weer thuis.... een dag eerder dan Johan dacht.

De tour door het township heeft een onuitwisbare indruk achter gelaten. Waar we ons in het begin schaamde, omdat we als rijke stinkerts even hun huisjes (paar houten planken en golfplaten) en levensstijl gingen bekijken, is dat aan het eind van de avond helemaal omgeslagen. De ongeloofelijke hartelijke ontvangst, door de mensen aldaar en de blijheid van de mensen zorgde daar wel voor. In een lokale kroeg, midden in het township hebben we met de lokale bevolking gedanst en voetbal gekeken. Wat ons opviel is dat de mensen ook interesse in ons toonden, waarbij voetbal en het wk 2010 natuurlijke een makkelijk onderwerp is. Echt een van de, zo niet het hoogtepunt van de reis.

Natuurlijk hebben we ook de tuinroute gedaan.In het Tsitsikamma woud is Moon dapper met knikkende knieen over de hangbrug heengelopen (geen bagageruimte onder haar, dus eng?????)en Jo oog in oog met een baviaan op het toilet. Die krengen zijn verdomd groot.

Verder uitgebreide wijnproeverij gehad bij Pierre Jourdan en ook hebben we nog eens brandy geproeft. Door al de alcohol weten we even niet meer waar dat was.....

In Kaapstad waren we net op tijd om de tafelberg helemaal mist vrij te zien. Vrij unieke gebeurtenis. Ook Kaap de Goede hoop hebben we met een bezoekje vereerd. Trouwens stiekem niet het zuidelijkste puntje van Afrika.

Nu even een minpuntje over Zuid Afrika. Er vaart maar 1 boot naar Robbeneiland. En die is kapot nie. Dus wij gaan nie naar Robbeneiland nie. Nou ja... Mandela schijnt er toch niet meer te zitten.

Hiervoor in de plaats.....Whale Watching. Ook met een bootje en misschien nog weel veel mooiere ervaring... Wat een gigantische beesten. In ieder geval groter dan ons bootje en verdomd dichtbij. Puur natuur. Wij zouden zeggen... weer een hoogtepuntje.

Nou dat was het alweer dan.

Nog een ding willen we wel even kwijt. We mogen best trots zijn op onze KLM. Fantastische service aan boord. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

GRTJS Mo en Jo

• 28 September 2009 - 10:51

Ans:

Gelukkig weer heelhuids thuis.
    Heel wat indrukwekkende momenten meegemaakt. Nu weer naar de realiteit hier. Heeeel anders.

• 29 September 2009 - 14:31

Anne:

WELKOM THUIS.[beetje laat] ik weet het maar we zijn pas gistermiddag uit friesland terug gekomen.Wij zijn heel benieuwd naar alle Foto's.
    Tot gauw Anne en NAN