Wild Zuid Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Wild Zuid Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Wild Zuid Afrika

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

15 September 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Het heeft even geduurd, maar eindelijk internet gevonden. We kunnen alleen maar zeggen dat Zuid Afrika al onze verwachtingen overtreft.

We hebben een hele gezellige groep, bestaande uit alle leeftijds catagorien. Onze reisleider is een echte Zuid Afrikaan en werkelijk niet te verstaan. Denk aan een dronken en stonede Erik Hulzebosch en je komt in de buurt.

Wie denkt dat het in Zuid Afrika altijd lekker warm is komt bedrogen uit. In het Kruger park sliepen we in een tentje, en jullie kennen onze ervaringen met tentjes. Moon en jo in een tentje, betekent nooit veel goeds. Ik zou zweren dat er een pinquin in de jacuzzi zat.

Ook tijdens de game drive met dikke dekens in de open jeep gezeten, zitten blauwbekken van de kou, maar hierdoor wel veel meer dieren gezien dan normaal. Wat een geweldige ervaring. We hebben naast buffels, neushoorns, impala's, giraffen, zeebraas, etc leeuwen op jacht en aan de lunch gezien (filmje)

In de groep hebben ze het door dat Moon het niet zo op vogeltjes heeft. Je begrijpt al dat Moon op elk vogeltje wordt gewezen, waarbij haar de roep wordt voorgedaan.

Ook zijn we naar het Hluhluwe reservaat geweest. Dit is zo mogelijk nog mooier. Staan we rustig naar twee joekels van Olifanten te kijken, komt er ineens een geile Olifant op ons af gerend. We hebben allebei een paar hartslagen gemist. Johan heeft dit dapper gefilmd (zat wel aan de andere kant van de auto)

's Middags zijn we bij het Zulu volk op bezoek geweest (je weet wel,waar de vrijgezelle vrouwen topless rondlopen). Hier hebben we een dans show gehad en kregen we zelf gebrouwen bier te drinken. We kunnen je vertellen dat dit bier niet snel in Nederland te koop zal zijn.

Het eten is hartstikke goed en kost maar weinig. We hebben de wildstand dan ook een flinke slag toegebracht. De drank is nog veel beter en kost bijna niets. Het wijnproeven moet nog komen, maar we zijn vast aan het oefenen. Dit moest wel om warm te blijven. Inmiddels zitten we echter in St Lucia en hebben we 30 graden.

Morgen naar Durban. De meest onveilige stad in Zuid Afrika.

Groetjes Mo en Jo

• 15 September 2009 - 15:47

Mariska En Paul:

Hey man, smoking some wiet getting slow, hahha
    klinkt goed daar!

We zijn erg benieuwd naar de foto's!!!!

XXXX, doe voorzichtig in Durban, beste is, schinnken!!!! zal ik maar zeggu

• 15 September 2009 - 15:49

Lenie V Nijnatten:

Hallo zitten jullie nu weer in zuid afrika , jullie hebben gelijk hoor geniet er maar van,
    zolang als het kan.
    Zuid Afrika is een heel mooi land.Heel veel plezier nog en de groeten uit Purmerend.
    Piet en Lenie

• 15 September 2009 - 16:26

Irma:

Begon me al zorgen te maken, omdat we al zo lang niets gehoord hadden.
    Het klinkt allemaal fantastisch. En ik kan jullie de oryx-biefstuk aanraden, of een zebra-biefstuk. De laatste vooral nadat ze je de hele nacht wakker hebben gehouden met hun gehinnek.
    En die pinguins, die ga je straks weer tegenkomen op robbeneiland.....

Groetjes vanuit Biddinghuizen.

• 15 September 2009 - 16:56

Anne:

in st lucia hoop ik dat jullie krokodil gaan proeven. het klinkt allemaal weer heel leuk en ik herken er wel iets in .Durban is inderdaad oppassen maar dat kunnen jullie wel heel veel plezier nog.groetjes van Anne en Nan

• 15 September 2009 - 17:22

Yvonne:

Hoi, zo te horen maken jullie wel het nodige mee. Met de poezen gaat het goed. Zijn erg lief.
    Veel plezier verder.
    Groetjes,
    Yvon

• 15 September 2009 - 19:47

Ans Riemersma:

Jullie komen toch niet wild terug he
    Het lijkt mij wel een geweldige ervaring.
    Kijk uit dat je niet opgevreten wordt.
    Nog veel plezier!!!!!

• 15 September 2009 - 20:41

Daniëla:

Geweldig om jullie verhaal te lezen.
    Veel plezier nog

Groetjes

• 16 September 2009 - 05:40

Stefan:

Haai,
    Leuk te horen dat alles helemaal naar wens is. We hadden het er al over dat het wat lang duurde voordat wij iets van jullie horen. Wij hadden wel gelezen dat het internet in ZA zo traag is dat een postduif een wedstrijd data overbrengen ruim gewonnen had. Dus ik neem aan dat dit verslag ook een weekje of wat oud is. Bij ons dd 16/9 alles rustig nog. Officieel nog 6 dagen, maar wat ons betreft mag onze dochter nu wel komen hoor. Maar goed, even geduld nog.
    Voorspoedige reis nog en totsiens.

• 21 September 2009 - 17:49

Ed En Hannie:

Zo leuk om jullie verslagen te lezen. Vooral de herkenning is gaaf.