Adios New Mexico, Ola Arizona - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Adios New Mexico, Ola Arizona - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Adios New Mexico, Ola Arizona

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

23 September 2008 | Verenigde Staten, Holbrook

Inmiddels negen uur tijdverschil Waar blijft de tijd. We hebben al een paar dagen veertig graden.

Celcius voor de duidelijkheid.

Strijd in de auto: Raampje open is Moon haar voorkeur of airco aan wat Jo zijn voorkeur is. Moon haar argument is dat de airco benzine slurpt. Aan de andere kant kost benzine hier weer geen drol ($3,40 per gallon) en is het met de ramen open nog steeds 40 graden. We laten de uitkomst nog wel weten.

We zijn inmiddels over de helft van het aantal te rijden miles. Namelijk 1139.

Middels een oud stuk route 66 hebben we het plaatsje Santa Fe aangedaan. Een mexicaans dorp waarbij alle gebouwen in een mexicaanse westernstijl zijn gebouwd. Een heerlijk relaxte sfeer.

Gisteren avond iets ongelofelijks meegemaakt. Moon bestelt een Margeritha. Vraagt die ober om een indentificatie. Moon denkt dat hij een grapje maakt, maar de ober zegt geen id geen margeritha. Moon haar avond kon niet meer stuk. Die ober zal wel gedacht hebben de oude snoepert is met een jonge blom op stap.

Vandaag op weg naar Holbrook door het Petrified Forest & Painted desert gereden. Painted desert, van Gogh had het niet kunnen verzinnen. Je moet het zelf maar een gaan bekijken. PF, Versteende bomen. Ja het staat er echt. Een heel proces dat de natuur jaren heeft gekost. Maar deze bomen bestaan nu uit kristallen en edelsteen. Het is dan ook verboden om iets af te breken en mee te nemen. Het zal Amerika dan ook niet zijn als je even buiten het park dood wordt gegooid met dit goedje.

Morgen naar de Grand Canyon.

• 23 September 2008 - 07:04

Stefan:

Oplossing: beetje auto heeft gescheiden airco voor bestuurder en passagier. Niet? Jullie gaan ons toch niet vertellen dat er ook bezuinigd is op de auto? Nee toch he? Afijn, raam open kost ook extra brandstof en dat met die huidige prijzen... ik zou zeggen, airco uit en ramen dicht. Veel plezier verder

• 23 September 2008 - 07:19

Nan:

Hi Moonenjo, ik heb het nog even gecontroleerd maar mijn berichtje staat er niet in.Ik zal volgens An niet op "reactie plaatsen "hebben gevinkt. Nu alsnog. Leuk om te zien dat het jullie daar voor de wind gaat. Geniet er maar van
    Pa