Cooked in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Cooked in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Cooked in Darwin

Door: Johan & Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

03 November 2007 | Australië, Darwin

Als we ons een ding ons leven lang zullen blijven herinneren van Darwin is het de verstikkende hitte gecombineerd met de zeer hoge luchtvochtigheid. 38 graden gecombineerd met 92+ luchtvochtigheid. Het is alsof je je de hele dag in een turks stoombad bevindt en iemand de deur op slot gedaan heeft.

De wandelingen die we maken zijn dan ook maximaal 800 meter. Als we daar van terugkomen kan je ons helemaal uitwringen. Simone haar rugzak thermometer heeft zelfs de 48 graden bereikt.

Gelukkig konden we 's middags afkoelen in de meertjes, terwijl de gids bezig was met de lunch barbie.

Als je in Darwin bent bezoek je het Kakatu national parc. Dit is een tropsiche savanne die in de regentijd in zijn geheel onder water loopt. Verder is typerend aan dit park dat er veel aboriginal tekeningen bewaard gebleven zijn.

De dreamtime legendes worden hiermee uitgebeeld. De aboriginals hadden een uitgebreide fantasie. Wat verder opvalt is dat het woord waarom in geen enkele aboriginal taal voorkomt. Het is namelijk gewoon zo!!!!. Nederlanders zouden helemaal gek worden.

Als je in australie bent moet je natuurlijk Krokodillen spotten. Op een boot gezeten hebben we springende krokodillen gezien van drie meter lang. Iets te groot om te knuffelen, dus dan maar een slang van 2,5 meter geknuffeld. Simone dan want er moet natuurlijk toch iemand de foto's maken. (johan durfte niet)

Nu op naar onze laatste halte..... Cairns. Great barrier reef... here we come.

• 03 November 2007 - 11:43

Joke En Leen Keijzer:

G'day mates,
    We waren de laatste tijd zo vaak op stap, dat we niet eerder op jullie geweldige reisverslagen konden reageren. We genieten erg van jullie belevenissen Down Under, temeer omdat Leonie en Joline een week of wat geleden ook in Australië aan het backpacken (met de campervan) waren. We herkennen zoveel! Zij kijken trouwens, nu vanuit Cambodja, ook mee op jullie site! Heel veel plezier bij het GBR. Gaan jullie ook duiken daar? Schijnt helemaal top te zijn! We kijken uit naar jullie volgende update.
    Liefs Joke en Leen

• 03 November 2007 - 13:36

Nathalie:

Moon, ik zou die UGG's maar meenemen, want die katten zijn er gek op....
    Jullie hebben het wel gaaf daar!
    Groetjes Nathalie

• 04 November 2007 - 16:43

Dennis En Marjolein:

Hoi,hoi,

Allemaal erg herkenbaar om te lezen. Wij beleven Australië weer helemaal opnieuw. Great Barrier Reef is erg mooi, ik neem aan dat jullie daar gaan snorkelen/duiken.

Groeten Dennis en Marjolein

• 05 November 2007 - 07:14

Stefan:

GBR? Ik ben me nu een partijtje jaloers aan het worden :-). Jullie gaan toch wel effies snorkelen daar hoor, ben zeer benieuwd naar de foto's. Binnenlands nieuws: Ajakkes op kop en PSV is Koeman kwijt. Verder regionaal nieuws: ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar de katten zijn nog steeds ok. Iedere dag zitten ze beide (!) netje voor het raam te wachten en eten ze de bakjes voer leeg. Ook kwa post geen bijzonderheden.
    Groetjes weer en geniet van jullie laatste dagen daar.

• 05 November 2007 - 08:15

AnenNan:

Wij zien jullie nemen het ervan. LKeuke foto´s maar wel weinig. Krijgen we wel later te zien. Nog maar een paar daagjes en dan zit het er weer op.Worden jullie afgehaald op Schiphol of ..... Laat even wat weten.
    groetjes
    AnenNan

• 05 November 2007 - 12:37

Erik En Silvia:

Volgens mij is johan helemaal niet zo lenig. Leuke foto's en geinige verhalen
    Veel plezier nog voor wat het nog rest.

Tot snel

Erik

• 05 November 2007 - 15:25

Smek:

Zien wij het goed op de foto met krokodil ?? Hangt er een stukje Johan aan 't touwtje ? En zo ja welk stukje ?
    Nou ja, we zien het binnenkort wel.

Heel veel groeten van Smek