Back from the outback (2) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Back from the outback (2) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Back from the outback (2)

Door: Johan & Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

30 Oktober 2007 | Australië, Alice Springs

De tentjes zijn hier (Kings Cross) iets luxer. We hebben namelijk ons eigen klapstoeltje en in plaats van 2 wc's voor 28 man 3 wc's voor 28 man.

Vandaag hebben we de King Canyon gelopen. Een groep (de die hards) zijn naar boven geklommen en hebben de kloof van boven bekeken en een groep (de gezellige) hebben de kloof van beneden de rivierbedding gelopen. Johan en Simone liepen niet in dezelfde groep. We laten het in het midden wie wat gedaan heeft :-) Wel een wereldwandeling. Echt ongelofelijk wat de natuur kan doen.

Vanavond eindelijk weer een echt hotel.

We hebben overnacht in Alice Springs. Heerlijk al het rode zand van ons af kunnen spoelen en in een echt bed kunnen slapen.

Het stikt hier van de aboriginals. Deze mensen hebben nog steeds er veel moeite om zich aan te passen aan een westerse levensstijl. Ze zien er dan ook erg onverzorgd uit en lopen allemaal verdwaasd, of liever zitten in parken, met alcohol. Ook al mogen ze geen alcohol hebben. De staat stelt ze onder curatele. Wat o.a. betekent dat ze maar de helft van hun uitkering in handen krijgen en de rest verplicht aan eten moeten besteden (wordt rechtstreeks aan de supermarkt overgemaakt.)

Eindelijk ook onderweg een roadtrain van shell gezien. Een truck met wel vier aanhangers. Een machtig gezicht.

We hebben in Alice Springs nog the school of the air bezocht. Voor jonge kinderen in de outback is dit de enige manier om school te volgen. Het leren gebeurt via de radio en sinds een jaar of vier via internet (skype). Daarna nog even snel een commercieel verhaaltje van de Flying doctors aangehoord, maar ze hadden lekkere koffie.

Verder is het hier gort en gort droog en bloed en bloed heet, maar we worden op onze wenken bediend want we vliegen morgen naar Darwin. In Darwin hikken ze tegen het regenseizoen aan. In Darwin noemen ze dit Troppo (een periode in het jaar dat 90% luchtvochtigheid kent en 40 graden terwijl het nog niet wil regenen)

SYL MOenJo

• 30 Oktober 2007 - 12:47

Anne:

Leuk reisverslag[tot nu toe] Een paar Foto's meer????mischien????? Ik had dat tentje wel eens willen zien toch??
    Geniet van Darwin en groetjes uit Diemen.

• 30 Oktober 2007 - 15:21

A.riemersma:

Wat een afwisselende belevenissen. Ellende, samenhorigheid, prachtige natuur, hitte, vrieskou. Je kunt niet zeggen dat het saai is. Geweldige foto van die enorme steen.