Met Willie Nelson door Texas - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Met Willie Nelson door Texas - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Met Willie Nelson door Texas

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

14 September 2013 | Verenigde Staten, Lafayette

San Antonio.

Om eerlijk te zijn wisten we net zo veel van deze plaats als jullie. Dus, helemaal niets. Hier blijkt een oud fort/missionaris te staan die een belangrijke rol speelt bij de onafhankelijkheid van Texas. Dit wordt natuurlijk met heel veel poeha en vlaggen benadrukt. Ze zijn er hier beren trots op. Het fort heet Alamo en daar hadden we dan wel weer van gehoord. Stripboeken?
Ze hebben hier ook de river walk. Een soort combinatie tussen venetie en de grachten in Utrecht. Gezellig wat eten en drinken aan het water. Erg toeristisch en maar zwaaien, lachen en zwaaien, naar de bootjes die langs komen. Tot je er zelf op zit....

Houston

Johnson space center. Onze verwachtingen waren niet zo hoog, maar dit is echt 10 keer leuker dan Kennedy space center. Hier kon je in het control center komen, van waaruit de vluchten van de apollo en de space shuttle begeleidt werden. Heel gek dat je van de ruimte toch een andere verwachting hebt. Op de filmpjes die we gezien hebben zagen we Andre Kuiper en Wubbo Okkels die daar getraind hebben. Holland rules....

Tussendoor nog de geboorte plaats van Willie Nelson bezocht. Is inmiddels een echt spook stadje geworden, maar gelukkig voor ons had iemand daar een geocache verstopt. Mooie gelegenheid om daar een tribute aan Willie te brengen. En dan on the road again.

Lafayette
Wat nou geen rassenscheiding. Ons hotel staat net even buiten het centrum. Alleen maar donkere mensen. We vroegen ons af of er geen blanken waren....Nou die waren er wel, maar waren in het centrum te vinden, waar blijkbaar een bordje stond, verboden voor gekleurde mensen. We waren even bang dat de zuidelijke vlag gehesen zou worden.

Morgen op weg naar Sodom en Gomorra...New Orleans.

PS Bedankt voor de leuke reacties.

Moonenjo

• 14 September 2013 - 16:57

Lenie :

het is allemaal weer prachtig , je steekt weer heel veel op.veel plezier

• 14 September 2013 - 21:38

Maurice:

hoi, leuk om weer van jullie te horen.
    Had ook belooft om de eindstand door te mailen van ajax-pec zwolle, jammer hoor moon het werd 2-1 voor ajax. maar om eerlijk te zijn had pec moeten winnen want wat was ajax slecht zeg.
    geniet verder van jullie route en hoor hopelijk weer snel van jullie.

groetjes uit alphen

• 14 September 2013 - 22:16

Anonieme Krullenbol:

Dan ook maar een voetbaluitslag van ons. Tussenstand bij Twente - PSV: 2-1 na 70 minuten spelen.

Verder wens ik jullie nog een onwijs fijne vakantie!!!!

Groetjes,

Anoniempje

• 14 September 2013 - 22:28

Kalende Biddinghuizenaar:

En nu staat het 2-2

• 16 September 2013 - 10:28

Jeannette:

Leuke verhalen, ga zo door. Krijg er zelf ook weer zin in. a.s. dinsdag hier Prinsjesdag, zal mij benieuwen, vast niet veel goeds! Dus, zo veel mogelijk geld opmaken is het beste, en ervan genieten natuurlijk.