Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Praag

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

17 Mei 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

Onze laatste bestemming was het wonderschone Praag. Ze hebben duidelijk het mooiste voor het laatste bewaard.

We hebben deze stad verkend door middel van een geocache wandeling van meer dan 10 km, inclusief een steile klim naar Praag castle. Hierdoor werden we langs alle highlights geleid. De ene nog mooier dan de ander. Maat, tien kilometer is best ver, dus moest er wel op terrasjes gezeten worden. En laat Praag nou niet zo duur zijn. Een biertje is hier goedkoper dan de frisdrank en omdat we consuminderen hebben we dan maar de hele dag bier gedronken. Waar deze, normaal wijndrinkende, geocachers geen rekening mee hebben gehouden, is dat je van bier veel moet plassen en dat je daar ook voor moet betalen...

Het is heel erg levendig op straat, met veel straat artiesten, kunstenaars, maar helaas ook een aantal bedelaars...Deze laatste liggen op hun knieën, gebogen met een pet voor het hoofd te wachten op geld en sommige hebben er ook nog een hondje onder gemoffeld.

Al met al een heel fijne en leuke vakantie gehad. We wilden als afsluiting toch nog even de weergoden bedanken. Bijna de hele reis zo'n 24 graden en een strak blauwe lucht....Zijn zo benieuwd hoe het in Nederland was :-)

Groetjes Moon en Jo