Donau zo groen zo groen zo groen - Reisverslag uit Kutná Hora, Tsjechische Republiek van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Donau zo groen zo groen zo groen - Reisverslag uit Kutná Hora, Tsjechische Republiek van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Donau zo groen zo groen zo groen

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

13 Mei 2013 | Tsjechische Republiek, Kutná Hora

Voordat we Bardejov definief zouden verlaten wilde We nog even de houtenkerk bekijken in het dal. De tom tom wilde ons via de kortste weg over de berg sturen via een geitenpad. Leek ons geen verstandig idee. Eenmaal via de omweg aangekomen bij de kerk zien we een grote stuifwolk van de berg afkomen. Onze medereizigers. zij zei, toe maar het kan wel. Ze wisten net op tijd te stoppen voor het kerkje, ander had unesco weer wat minder te onderhouden.

Bratislava is echt een geweldig leuke romantische stad. Veel terrasjes, oude gebouwen en geweldig ijs....Toeristisch nog niet echt ontdekt,,,,nog geen horde Japannertjes of Russen. Hier komen we zeker nog een keer terug. Geweldig hotel

Ok, genoeg positiefs over Bratislava. Hadden we al verteld dat je er lekker ijs hebt?

Nu ons uitstapje naar Wenen. Het romantishe boottochtje bleek een speedboat te zijn, de donau is niet blauw maar groen en in wenen heb je wel de jappannertjes ennhet stonk er naar pies. We waren blij dat we weer in ons vertrouwde Bratislava waren.

Nog even kort onze indruk van Slowakije. Klein maar fijn. Prachtige natuur, aardige mensen, maw een goed vakantieland.

Zitten inmiddels in Tsjechie, de Lidl van Europa. Dus de uitverkoop kan beginnen, alleen sinds wij er zijn zijn de winkels dicht. Moon verdenkt Jo ervan dat te hebben geregeld.

Je kan hier goed geocachen en er is genoeg moois te zien, dus we vermaken ons wel. Up to the bonechurch....

Groetjes MoonenJo

• 13 Mei 2013 - 11:46

Lenie Nijnatten:

Hallo Simone en Johan zo te lezen vermaken jullie je wel ,
    ik dacht altijd dat de donou blauw was??? nou nog een
    fijne vacantie geniet lekker van het zonnetje want die is
    hier ver te zoeken het is hardstikke koud ik loop nog met
    mijn winter kleren aan. veel groetjes Lenie