Duitsland - Polen. - Reisverslag uit Krakau, Polen van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Duitsland - Polen. - Reisverslag uit Krakau, Polen van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Duitsland - Polen.

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

04 Mei 2013 | Polen, Krakau

yes, eindelijk gratis internet, dus tijd voor ons eerste verslag.

Laten we beginnen met het begin, Dresden. Verbazingwekkend mooi barok centrum. Helemaal, omdat dit tijdens wo2 bijna helemaal plat is gebombardeerd en er niets meer overeind stond. Veel van de historische gebouwen zijn weer steen voor steen opgebouwd.

Natuurlijk kon de duitse , als voorjaarsmarkt vermomde kerstmarkt niet ontbreken. Nog lang niet alles kunnen zien, hier komen we zeker nog een keer terug.

Na een lange rit in Krakau (Polen) aangekomen. We weten zeker dat Polen ontwikkelingsgeld van ons heeft ontvangen. Sterker nog , we weten zelfs van welke partij. Marianne Thieme is hoofdsponsor van zeker 50 eco-ducten die we onderweg tegen zijn gekomen. Wegen hebben ze niet, maar een hert moet wel heel erg dom zijn wil hij hier onder een auto komen.

Ook zijn we er inmiddels achter waarom die Polen zo veel Wodka drinken. Dat is om te desinfecteren. De eerste ervaring is dat het niet zo'n erg schoon landje is.

Inmiddels in Krakau aanbeland, leuke binnen stad, maar haalt het volgen Simone niet bij Dresden. Maar ja, wat haalt het wel bij Duitsland :-(

Natuurlijk hebben we nog wat Poolse gerechten geprobeerd. 25 euro voor een voorgerecht (Barszcz met kroketten), hoofdgerecht en ieder een coctail is niet al te duur..Lekker, hoewel die halve liter zure bietensap (Barszcz) wel wat te veel van het goede was. Morgen maar niet in het toilet kijken.

Morgen staat ons een indrukwekkende dag te wachten, we gaan Auschwitz en Birkenau bezoeken.

Groetjes Moonenjo

• 04 Mei 2013 - 21:32