sodom en gomorra - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu sodom en gomorra - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

sodom en gomorra

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

22 Mei 2009 | Verenigde Staten, Memphis

Welkom in New Orleans,

Van Katrina hebben we hier niet veel meer gezien, of je moet de vrouwen achter de ramen bedoelen. Het is goed te vergelijken met de wallen. Kroegen, striptenten en als je goed zoekt kan je waarschijnlijk ook makkelijk drugs krijgen.

Wat de wallen niet hebben en Bourbon street in New Orleans wel is live muziek (helaas ook karaoke bars) en voodoo shops en tempels.

We hebben een cemetery voodoo tour gedaan. We zijn op het graf geweest van de Voodoo koninging (Marie Laveau). Hier kan je na een offer in drievoud en na drie keer te kloppen een wens doen. Dit is het op een na meest bezochte graf in Amerika. Ook hebben we een voodoo tempel gezien. We hebben een flink aantal voodoo poppen ingeslagen. Dus wie er een rare steek ergens voelt .........

's Middags de Mississippi bevaren op een radar boot. Lekker relaxen. En bij het wereld beroemde cafe du monde een cafe au lait van chicory gedronken en beignets gegeten.

De zuidelijke staten zijn ook bekend om hun specifieke eten. Zoals Jumbalya, crawfish pie, and fillet gumbo. Als je van pittig eten, bonen en rijst houdt, echt smullen en we hebben het allemaal geprobeerd. (cause tonight I'm gonna see my mecheri meo)

Wat opgevallen is in Amerika is dat het volgende vooral in is:
- Borsten. Dames laat zien wat je hebt. En als je een dag geen zin hebt in een bh. Laat dan alles maar hangen.
- Tatoo. Hoe meer hoe beter. Het liefst op heel zichtbare plaatsen. Voor dames op de borsten, voor de heren op de kuiten (dat is tenminste wat zichtbaar was).
- Kleurige kleding. Knal geel, roze, etc..
- Er wordt nergens gerookt.

We hebben nog een paar dagen te gaan. Voornamelijk bestaande uit reizen en shoppen.

See you soon.

• 22 Mei 2009 - 08:03

Jeannette:

leuke verhalen; Amerika heeft vele gezichten. Nu maar bedenken wat het leukste is he? Of het mooiste! In ieder geval weer veel beleefd zo te lezen. Zien jullie snel.