Walking in memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu Walking in memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Simone en Johan Riemersma - WaarBenJij.nu

Walking in memphis

Door: Moonenjo

Blijf op de hoogte en volg Simone en Johan

19 Mei 2009 | Verenigde Staten, Memphis

We got the blues. Want we zijn weer weg uit memphis. Als je geinteresseerd bent in muziek moet je daar zijn.

Natuurlijk zijn we onze trip begonnen op Graceland. Maar dat viel even tegen zeg. Wie had nou gedacht dat Elvis met zo veel geld, zo'n klein hutje op de hei zou kopen. De inrichting was wel volledig over de top, met o.a de jungle room en overal spiegels. Als je het vergelijkt met de huizen die de sterren nu kopen en Elvis dertig jaar geleden hadden we onze verwachtingen misschien bij moeten stellen. De tour door het huis en landgoed vonden we wel erg leuk. (oh ja, als je een souvenir van Elvis zoekt.... denken we dat je het hier wel kan vinden)

Van de Sun studios hadden we daarentegen geen verwachtingen. Dit was een geweldig leuke ervaring. Dit is een studio waar je vroeger gewoon naar binnen kon lopen om een plaat op te nemen. Hier is Elvis ontdekt en heeft zijn eerste singel opgenomen. We zijn daar te weten gekomen dat Elvis (het boefje) helemaal geen plaatje kwam opnemen voor zijn moeders verjaardag. Die was namelijk al drie maanden eerder jarig geweest. Hij kwam daar gewoon om ontdekt te worden (schobbejak). We hebben daar ook in de opname studio zelf gestaan waar, ook andere grote sterren als Johnny Cash, U2, REM en Bob Dylan records hebben opgenomen. Je kreeg oude muziekbanden te horen met opnames, om kippevel van te krijgen.

En memphis zou memphis niet zijn als in Bealestreet niet in alle kroegen live muziek gespeeld werd en op straat gedronken werd.

Heel gezellig allemaal.

We zitten nu in Jackson (net zo dood als Purmerend) en morgen op weg naar Jazz en Voodoo in New Orleans.

• 20 Mei 2009 - 07:54

Nathalie:

Nou jullie vermaken je nog wel zo te lezen.

Groetjes Nathalie

• 20 Mei 2009 - 09:34

Harrie:

Krijg nou wat....je hebt maar haar onder dan op je hoofd....

• 21 Mei 2009 - 17:05

Irma:

He he, had wat moeite om op de site te komen,maar het is vandaag dan toch gelukt!
    Zo te lezen gaat het prima daar. Veelfijne dagen nog en tot gauw.

Irma